Geoblog.pl    marud    Podróże    Maroko    Agadir - nowe miasto - pomylka

Agadir - nowe miasto - pomylka

Maroko
Maroko, Agadir

Po drodze z Essaouiry wyladowalismy na plazy dla wind-serfingowcow, ale bez nich. Milo bylo sie pogrzac na sloncu, ktore raczylo nawet na chwile wyjrzec (wczoraj w niewyjasnionych okolicznosciach zniklo bardzo nagle i troche bylo mokro i chlodno). Knajpa przy plazy drogawa (kawa z mlekiem 24 MAD, a normalnie kolo 10).

No i dotarlismy do Agadiru. Droga troche kreta byla, czego sie nie spodziewalem, a powinienem. Na mape trzeba patrzyc, na mape!

Agadir chcialem zobaczyc przez ciekawosc, choc pare osob ostrzegalo, ze to kiszka-komercha. No i tak jest - miasto (z tego co widzielismy, a musze przyznac, ze nie widzielismy duzo) jest kiepskie, brzydkie i oblesnawe. Podobna przygode mielismy w Wietnamie i chyba nic nie da sie z tym zrobic - trzeba uciekac. Nie bardzo rozumiem, jak ludzie wytrzymuja tu 2 tyg. na wykupionej wycieczce...

Pewnie do 29 lutego 1960 bylo tu ciekawie, ale po pietnastosekundowym trzesieniu ziemi miasto szlag trafil i zginelo ok. 15 tys. ludzi. Agadir teraz to zupelnie mlody twor obliczony na turystow.

Calkiem ok miejsce noclegowe to Hotel Tamri. 100 MAD za dwojke, naprawde mila obsluga. Pokoje w standardzie "wychlorowany socreal". Jedlismy w restauracji Mille et une nuits. To bardzo niedaleko noclegu i maja "tourist-friendly" zestawy obiadowe za 35 i 40 MAD od lebka. W tym np. harira, tagine i salatka owocowa.

Wieczorem jakies kmioty zaczepialy dziewczyny z samochodu. Agadir odradzamy, chociaz pewnie z perspektywy fajoskich 5* hoteli to miejsce wyglada zupelnie inaczej.

Ano, ano - przeciez widzielismy jeszcze kozy na drzewach :D - zdjecia ponizej!

Kamila
Kamila  - 2009-09-25 09:00
Juz od dzisiaj macie wiernego czytelnika blogowego. Zaleglosci mialam ze ho ho ale juz jestem i bede. Dzieki Marku za ciekawe relacje. Ciekawa jestem jak goraca tam macie w tej Afryce? Widoczki super. Dzialacie mi na moja wyobraznie kulinarna - owocki morza swieze - mhhhh.... I te bazarki, przyprawki, kolory, ceramika.... Jejku, ale piekne! Acha, pogubilam sie z tymi wariatuńciami MADAMI. Czy mozesz czasem w nawias wrzuciac ile to na polskie bedzie - to wtedy bede miala pojecie o wyobrazeniu, a tak to nic nie rozumiem). W sumie moglabym gdzies poszukac przelicznika i smodzieonie dokonac obliczen - ale mam widac nature leniwca. :) Sciskam wszystkich podroznikow. Salom alejkum!

Pavson hardcor
Pavson hardcor - 2009-09-25 11:35
Ja wytrzymalem tydzien w pewnie jeszcze bardziej turystycznej miejscowosci. Hotel na hotelu. Jestem hardcorem.

Magda
Magda - 2009-09-26 20:24
Nie da się ukryć,że jest czego zazdrościć;)mam nadzieję,że dalej będzie jeszcze superowiej.Całuski z Olsztyna ode mnie i od Fixa

Snurki
Snurki - 2009-09-27 14:44
Zdjecia bardzo ladne.Mam tylko jedna olbrzymia prosbe-Zrobcie mi zdjecie jakiejs strazy.bardzo prosze i pozdrawiam.

marud
marud - 2009-09-28 23:09
Hej Kamilo. Tak myslalem, ze to podawanie cen w wariatach moze byc nie do konca zrozumiale. Spiesze uzupelnic - wystarczy podzielic cene w MAD przez 3 i to mniej-wiecej kwota w PLN. Dzieki za sygnal!

marud - 2009-09-28 23:12
Aha - Pavson, chlopie - wszyscy wiedza, ze jestes hardkorem. Gdusia - trzymamy kciuki. Snuraszi - strazy to ja tutaj jeszcze nie widzialem, ale jakby co, to bedziemy na pewno pamietac :D. Odwiedzajcie bloga Joli - www.jolanta.geoblog.pl !